Одним з ефективних і цікавих для учнів методичних прийомів, який використовую в групах, є прийом «Фішбоун». Дослівно він перекладається з англійської як «Скелет риби» і спрямований на розвиток критичного мислення учнів в наочно-змістовній формі. Суть даного методичного прийому - встановлення причинно-наслідкових взаємозв'язків між об'єктом аналізу і впливаючими на нього факторами, вчинення обґрунтованого вибору. Додатково метод дозволяє розвивати в учнів навички роботи з інформацією і вміння ставити і вирішувати проблеми.
Що ж таке «Фішбоун»?
- – стала форма даного прийому моделювання інформації водночас і спрощує, і ускладнює завдання для учня. Проблема (голова) потребує розуміння причин проблеми (верхні кістки), добору до причин відповідних фактів – підтверджень (нижні кістки).
- – складність прийому у необхідності демонструвати логіку висновку, який повинен витікати з причин і фактів, який автор сам і добирає.
- – яскравий образ – заготовка фішбоуну – в певній мірі є фактором психологічним (і приваблює, і заспокоює, і заохочує)
- – учитель, даючи фішбоун як домашнє завдання, має запропонувати учневі мінімум доступних джерел для успішного виконання, які виступатимуть підказками учневі (§§ ... Стор... Абзац... ; вікіпедія – стаття... Пункт... ; енциклопедія ... Том ... Стор ... – тощо).
- – фішбоун як складна форма роботи вимагає набуття досвіду, тому спочатку бажано застосовувати її як д/з, як роботу в парі-групі під час уроку перед тим як використовувати як форму контролю зну
|