Сайт вчителя інформатики Русинчук Алли Суббота, 30.11.2024, 13:01
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Категорії розділу
Технології навчання [5]
.
Форми та методи навчання інформатики [14]
Інноваційний словник [20]

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Головна » Статті » Інноваційний словник

Т

Твір. Уроки цього типу присвячені написанню чи підготовці учнями творчих робіт. Щоб написати твір, необхідно не тільки володіти фактичним матеріалом, але і вміти грамотно висловити свою думку.
Тренінг — це запланований процес, призначений надати або поновити знання та навички і перевірити ставлення до проблеми, ідей, поведінку з метою їхньої зміни чи оновлення.
Тренінг сприяє інтенсивності навчання, результат якого досягається завдяки власній активній роботі його учасників. Знання не подаються в готовому вигляді, а стають продуктом активної діяльності самих учасників. У центрі уваги — самостійне навчання учасників Т-групи та інтенсивна їх взаємодія. Ми можемо говорити, що тренінг це:
– група, яка допомагає стати кожному її учаснику більш компетентним;
– процес, під час якого учасники вступають у взаємодію;
– процес, у центрі якого є проблема та її розуміння учасниками групи, а не компетентність ведучого щодо зазначеної проблеми;
– навчання, під час якого активність учасників вища, ніж активність ведучого;
– навчання, яке дає можливість учасникам отримати задоволення, активізує їх, стимулює інтерес та пізнання;
– навчання, результат якого досягається у взаємодії всіх учасників тренінгу;
– можливість учасникам відкрити в собі нові можливості, відчути, що вони знають та вміють більше, ніж думали про себе досі;
– можливість відкриття інших людей, навчання через взаємодію з ними, розуміння того, на що здатні люди, від яких раніше не очікувалося цікавих відкриттів;
– можливість у безпечних, штучно створених, але наближених до реальності умовах взаємодії з іншими людьми досягнути бажаних змін.
Ключовим поняттям тренінгу є Т-група (від англійської training group — група тренінгу) — група, створена для дії в системі міжособистісних відносин та її членів з метою розвитку у них соціально-психологічної компетентності, навичок спілкування і взаємодії. Перші Т-групи виникли як практичний додаток до школи групової динаміки К.Левіна. Сьогодні є однією з найпоширеніших моделей дослідження міжособистісних відносин, стадій розвитку групи та ін. Для Т-групи характерні короткочасність її існування (від декількох днів до декількох тижнів), відсутність попередньої структурованості, нормованість і регламентація. Основний метод у Т-групі — вільна дискусія без заздалегідь прийнятого плану, що поєднується з іншими прийомами. Обговорення будуються за принципом «тут» і «тепер», тобто аналізуються події, що відбуваються безпосередньо в групі за можливістю без звернення до минулого досвіду учасників. Умовою успішної роботи Т-групи є клімат взаємної довіри, що стимулює учасників на встановлення міжособистісних відносин, які вони, як правило, не встановлюють у буденному житті.
Ток-шоу. Метою такого уроку є отримання навичок публічного виступу та дискутування.
Учитель на такому уроці є ведучим. Робота організовується так:
1. Оголошується тема уроку.
2. Слово на запропоновану тему надається «запрошеним гостям».
3. Слово надається глядачам, які можуть виступити із своєю думкою протягом 1 хвилини або поставити запитання «запрошеним».
4. «Запрошені» мають відповідати лаконічно та конкретно.
5. Ведучий також має право поставити своє запитання абоперервати виступаючого за лімітом часу.
Ця форма роботи допомагає навчитися брати участь у дискусіях, висловлювати та захищати власну позицію.
«Тримай позицію». Різновид дискусії. Створює можливість кожному учневі висловити власну думку, продемонструвати різні позиції, обґрунтувати своє бачення, назвати найбільш переконливі аргументи.
Попередня підготовка: вчитель вивішує на стінах плакати, на яких описано варіанти вирішення проблеми, яку треба обговорити.
Порядок проведення:
– учитель формулює проблему та пропонує учням висловити свої думки, зайнявши місце біля одного з плакатів;
– учні підходять до плакатів і готуються аргументувати обрану позицію; обговорення проблеми;
– якщо після обговорення дискусійного питання учень змінює свою точку зору, він переходить до іншого плаката і наводить відповідний аргумент;
– підбиття підсумків дискусії.
Турнір сприяє повторенню і узагальненню вивченого матеріалу. Його форма — діалог-змагання між двома групами, що виявляє якість засвоєння матеріалу. До такого типу відносяться і бліцтурніри.
Мета — залучення всіх учнів одного чи двох паралельних класів до колективної, творчої, самостійної діяльності з метою закріплення, поглиблення, систематизації та узагальнення їх знань, умінь і навичок; усунення прогалин у знаннях, формування та розвиток навичок колективної праці.
Можливі та доцільні ролі:
– «консультанти» — учні, які займаються з відстаючими учнями;
– «ерудити» — учні, які готують повідомлення з теми;
– «аналітики» — учні, які розв’язують складні варіанти навчальних завдань;
– «експериментатори»—учні, які готують експеримент, дослід з теми;
– «голова» та «члени журі» —учні, які оцінюють виконання завдань групами або окремими учнями класів відповідно до їх ролей.

Категорія: Інноваційний словник | Додав: Русинчук (25.10.2017)
Переглядів: 237 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Методичний портал


Друзі сайту
  • Сайт школи № 2 смт Ратне
  • Відділ освіти Ратнівської РДА
  • Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти

  • Copyright MyCorp © 2024uCoz